Leer van vakantie ervaringen

Lees ik dat goed?

Leren van je vakantie?

Ja, doe het dit jaar eens anders.

Vraag niet algemeen naar iemands vakantie avonturen maar wees deze keer eens specifieker.

Stel bijvoorbeeld eens de volgende vragen:

  • “Hoe was het voor jou om nieuwe dingen te ontdekken?”
  • “Wat vond je hier vooral leuk aan?”
  • “Maakt dit je nieuwsgierig naar meer?”

De antwoorden geven jou inzicht in de houding en ervaringen van jouw teamleden ten opzichte van veranderingen.

Of als kwaliteitsthema’s de komende periode belangrijk worden, zijn deze vragen ook interessant:

  • “Wanneer heb je tijdens je vakantie absolute topkwaliteit ervaren?”
  • “Welke houding van mensen heb je ontdekt (bijvoorbeeld attent of geïnteresseerd)?”
  • “Welk gedrag maakte deze kwaliteit mogelijk (bijvoorbeeld deskundig of vertrouwenwekkend)?”
  • “Het management, de manier van organiseren (klantgericht – goede informatie)?”

Maak vervolgens een bruggetje naar de actuele situatie van jouw team.

  • “Wat is het verschil zoals we nu werken?”
  • “Wat kunnen wij hiervan leren?”
  • “Wat zouden wij dan anders moeten doen?”

Wellicht wordt dit wel een (nieuwe) start om op een nieuwe of betere manier te werken.

Wil jij dit op korte termijn concreet en praktisch invullen?

Jouw HGMR-route is een individuele workshop waarin jij helder zicht krijgt op de huidige en gewenste situatie van jouw team.

Het eindresultaat is een duidelijk plan van aanpak, wat de start kan zijn van een verander- of implementatietraject.

Wil jij in 100 dagen de kwaliteit verbeteren, kosten verlagen of de doorlooptijd verkorten?

Andere Teamleiders lukte het ook.